گم شدن شخصیت های اصیل در نوشت افزارهای ایرانی/ململ و کلاه قرمزی در کجای نوشت افزارهای ایرانی قرار دارند؟+تصاویر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۱۸۶۵
دانش آموزان امروز دفتر 3 سال قبل را نمی پذیرند و به دنبال مدل جدید و خاص تر هستند، به دنبال شخصیتی هستند که آن را می شناسند، کارتونی مثل باب اسفنجی در میان دانش آموزان ما اینقدر مخاطب دارد که توانسته است در فکر و ذهن آنها نفوذ کند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس، بازار خرید نوشت افزارهای دانش آموزان گرم است برخی ها به دنبال کالای ایرانی و برخی به دنبال کالای خارجی هستند، برخی نیز رنگ و لعاب کالا را مد نظر قرار می دهند و انتخاب می کنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
معمولا انتخاب کننده نوشت افزارها کودکان هستند و خیلی کم پیش می آید که انتخاب کننده والدین باشند چرا که قرار است خودشان از این نوشت افزارها استفاده کنند و معمولا حرف حرف خودشان است، اما چرا گاهی می بینیم که کودکان ما نوشت افزارهای خارجی را بر ایرانی ترجیح می دهند، باید پرسید چرا گاهی فروش کالاهای خارجی بیشتر از ایرانی است.؟
گاهی در تلوزیون کارتونی نمایش داده می شود و مورد استقبال کودکان قرار می گرد و معمولا تماشاگران زیادی دارد و مدتی بعد می بینیم که از همان کاتون که ساخت کشورهای دیگر هست انواع نوشت افزارها با عکس آن و با رنگ و لعلب های بسیار زیبا در بازار منتشر می شود.
بدون شک دانش آموزان ما نیز به سراغ این نوشت افزار می روند چرا که شخصیتی که بر روی جلد آن درج شده است را می شناسند و آن را بارها در تلوزیون دیده اند اما متاسفانه این ساز و کارها در کشور به درستی وجود ندارد و خیلی از این شخصیت ها حمایت نمی شود.
شخصیت هایی مثل خاله شادونه، عمو پورنگ، جناب خان، کلاه قرمزی، پسرخاله و شخصیت های دیگری که برای کودکان ما شناخته شده هستند می توانند بر روی جلد نوشت افزارها قرار بگیرند البته باز هم باید رنگ لعاب و سلیقه در درج آنها رعایت شود که مورد پذیرش کودکان امروز قرار بگیرد.
دانش آموزان امروز دفتر 3 سال قبل را نمی پذیرند و به دنبال مدل جدید و خاص تر هستند دانش آموزان امروز به دنبال شخصیتی هستند که آن را می شناسند چرا کارتونی مثل باب اسفنجی در میان دانش آموزان ما اینقدر مخاطب دارد؟ چون که توانسته است در فکر و ذهن آنها نفوذ کند.
مدتی بعد دیدیم که شخصیت کارتون باب اسفنجی بر روی همه نوشت افزارها درج شده بود، نوشت افزارهایی که وارداتی بودند، بدون شک این نوشت افزار نیز با اقبال بیشتری رو به رو می شود مدتی بعد لیوان باب اسفنجی، سبد باب اسفنجی و هر چیزی که فکرش را کنید با اسم باب اسفنجی وارد بازار شد.
دستگاه های فرهنگی باید اول برای دانش آموزان و کودکان ما شخصیت سازی کنند این شخصیت ها را در ذهن آنها بشناسانند و بعد وارد مرحله تولید و ساخت نوشت افزار شوند، شخصیتی مثل شهید حججی می تواند خیلی تاثیرگذار باشد اما باز هم برای کودکان دهه 90 چیز دیگری نیاز است.
تلویزیون یک کمک کننده به دستگاه های فرهنگی و سایر مسئولان است که بتوانند اقتصاد را رونق دهند چرا که استقبال از نوشت افزارهای ایرانی در حقیقت رونق دهنده اقتصاد و تولید است اما اندکی ابتکار و خلاقیت نیاز است که در مسئولان ما خیلی کم دیده می شود.
انتهای پیام/
منبع: دانا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۵ معلم از ۵ دهه ؛ از پرویز فنیزاده تا رضا عطاران
همشهری آنلاین: در دهه پنجاه مهمترین شمایل معلم پرویز فنیزاده در «رگبار» بود و در اواخر این دهه فرامرز قریبیان در «جنگ اطهر» نقش معلم انقلابی را ایفا کرد. شاید بتوان گفت تنها در دهه شصت تعداد قابل توجهی کاراکتر معلم به فیلمهای ایرانی راه پیدا کردند؛ از خسرو شکیبایی در فیلم «رابطه» تا هما روستا در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» و علی نصیریان در «جادههای سرد» و مجید مجیدی در فیلم «شنا در زمستان»، چند نمونه از پرداختن سینمای دهه شصت به شخصیتهای معلمند. از دهه هفتاد از تعداد فیلمهایی که معلمها در آنان نقش محوری ایفا میکردند، کاسته شد. آنچه پیش رو دارید مروری است بر ۵معلم بهیادماندنی سینمای ایران در طول ۵دهه.
دهه پنجاه؛ آقای حکمتی (پرویز فنیزاده در فیلم «رگبار»)
بهیادماندنیترین تصویر معلم در سینمای قبل از انقلاب که معمولا عنایتی به حرفه معلمی نشان نمیداد. در فیلم «رگبار» آقای حکمتی معلمی است که به محلهای در جنوب شهر آمده است. مدرسه مهمترین و محوریترین لوکیشن فیلم «رگبار» است و فیلمساز تصویری دقیق و پرجزئیات از فضای آموزشی مدارس در ابتدای دهه پنجاه ارائه میدهد. ادارهکردن کلاسی شلوغ با پسربچههایی شیطان مهمترین مشکل آقای حکمتی در نیمه اول فیلم است. فیلم با علاقهمندی آقای حکمتی به عاطفه، خواهر یکی از دانشآموزان، وارد فضایی عاطفی میشود و درنهایت هم با انتقال از مدرسه و ترک محله به پایان میرسد. معمولا به انبوه تمثیلها و استعارهها در فیلم «رگبار» اشاره میشود و آنچه کمتر به آن توجه شده، تصویر ملموس معلمی است که نمیخواهد تن به آنچه هست بدهد. آقای حکمتی یکی از ملموسترین غریبههایی است که نویسنده و کارگردان «رگبار» در طول دوران فعالیت هنریاش آفریده است.
دهه۶۰؛ بیژن امکانیان در «دبیرستان»
علی ناصری، معلم زیستشناسی در فیلم «دبیرستان» (۱۳۶۶) با ایفای نقش بیژن امکانیان، در دههای که تعداد زیادی از شخصیتهای سینمای ایران معلم بودند، به چند دلیل شاخص و بهیادماندنی است؛ معلمی که خود سابقه اعتیاد داشته و مثل بیشتر معلمهای سینمای ایران در دهه شصت آرمانگراست و میکوشد شاگردانش را از دام اعتیاد بیرون بکشد. فیلم بهعنوان ملودرامی تلخ، یکی از موفقترین آثار سینمای ایران در دهه شصت است که سال۶۶ سینماروهای زیادی را در شهرستانها جذب سینما کرد. شخصیت سمپاتیک معلم و نحوه برخورد و تعاملش با شاگردان و چهره بیژن امکانیان بهعنوان یکی از بازیگران مهم دهه شصت، تصویری از «دبیرستان» برای سینماروهای دهه شصت ساخت که دوستداشتنی و تأثیرگذار بود.
رامین پرچمی در «ضیافت»(۱۳۷۴)
رامین پرچمی در فیلم «ضیافت» تنها کسی از رفقای دبیرستانی است که از محلهاش نمیرود و نخستین نفری هم هست که به کافه ماطاووس میآید تا به عهدی که سالها پیش با رفقا بستهاند وفادار باشد. بین شخصیتهای فیلم «ضیافت»، رامین پرچمی معلم است؛ معلمی که سطح زندگیاش از همه رفقا پایینتر است و ازدواج نکرده و راز علاقهاش به منیر خواهر عبد(پارسا پیروزفر) را هم مکتوم نگاه داشته است. در فیلمی که فرصت کافی برای پرداختن به همه حاضران در کافه ماطاووس ندارد و از نیمه دوم بیشتر بر علی یزدانی (فریبرز عربنیا) و رامین (بهزاد خداویسی) متمرکز است، شخصیت رامین پرچمی بهعنوان معلمی شریف بیشتر در یادها میماند؛ معلمی که پاسدار رفاقت است و گذشته را فراموش نکرده است.
رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع»۱۳۸۹
تصویری طنز آمیز از معلم در فیلمی کمدی که پرفروش و پرتماشاگر از کار درآمد. رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع» تصویری از معلم در سینمای ایران به نمایش می گذارد که مسبوق به سابقه نبود.مدیر یک مدرسه دخترانه خصوصی با ورود آقایان به مدرسه خود شدیداً مخالف است، اما وقتی دبیر شیمی دانش آموزان المپیادی به علت زایمان، شش ماه مرخصی میگیرد، مجبور میشود تا یک دبیر جایگزین به دبیرستان بیاورد؛ ولی تلاش وی برای یافتن دبیر المپیاد زن در میانه سال تحصیلی بیفایده است و وی مجبور است یک مرد را به عنوان تنها گزینه بپذیرد تا از رقابت المپیاد جا نماند اما ورود این آقای معلم مجرد و بیدستوپا، و شیطنت دختران دانشآموز، و تجرد خانم مدیر جدی و بداخلاق که تا به حال خواستگاری نداشته، باعث ایجاد اتفاقات بسیار خنده داری میشود. دختران دانشآموز دست به یکی کرده و با کمک پدر یکی از دانش آموزان، اردویی را تدارک میبینند تا این دو مجرد میانسال را در روبهروی یکدیگر قرار دهند. رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع» یکی از بامزه ترین شخصیت های معلم سینمای ایران را ساخته است.